Thursday, February 17, 2011

Meriam Buluh vs Dewa Planet Namek (1st Leg)




Laporan: Ses Febreges
Live from The Emirates Stadium, London.







LONDON UTARA, 16 Januari 2011 - Meriam Buluh dengan bergayanya telah mengalahkan pasukan paling terhebat di alam semesta, Dewa Planet Namek dengan dua gol berbalas satu.

Dewa Planet Namek membuka jaringan seawal minit ke-26 hasil umpanan hebat Lionel Messi dan disempurnakan oleh David Villa. Dewa Planet Namek melancarkan serangan bertali arus tetapi dengan kecekapan penjaga gol Meriam Buluh, Wojciech Szczesny (memang nama kampung betul la mamat ni. Lu pehal nama kampung sangat?), kebanyakan rembatan berjaya diselamatkan dengan stylo-nya.

Pada babak kedua permainan, Meriam Buluh menguasai bola dan tampak lebih tajam, tetapi tiada hasil cubaan yang menarik. Sehinggalah pada minit ke-78, Robin van Persie menyempurnakan sepakan paling hebat dari sudut yang sempit hasil umpanan Gael Clichy. Lima minit kemudian, Meriam Buluh melancarkan counter-attack. Cesc Fabregas melakukan hantaran jauh kepada Samir Nasri lantas disempurnakan oleh pemain gantian, Andrei Arshavin.

Pemain kanak-kanak, Jack Wilshere telah dipilih sebagai Man of The Match atas permainan yang menarik. Pemain yang baru belajar ABC itu telah menenggelamkan nama-nama besar seperti Xavi Hernandez dan Andres Iniesta. Tamat perlawanan, beliau meminta Arsene Wenger sebatang gula-gula Chupa Chups dan sebiji aiskrim Cornetto.

Pengurus pasukan Meriam Buluh, Arsene Wenger yakin anak buahnya akan mempamerkan aksi terbaik dalam perlawanan timbal-balik di Nou Camp, 3 minggu akan datang. Tambahnya, "Walaupun pasukan kami bernama Meriam Buluh, tidak semestinya meriam kami diperbuat daripada buluh. Malahan meriam kami diperbuat daripada bahan komposit berteknologi super tinggi,".

Man of The Match - Jack Wilshere. Difahamkan beliau tidak kenal 
huruf selain A, B, C, D, E, F, G, dan H.



Dewa of The Match - Lionel Messi

Penjaga gol Dewa Planet Namek yang diserang senggugut pada 
perlawanan malam semalam.

Penjaga gol Meriam Buluh yang baru belajar mengira ini ternyata tidak gentar 
berhadapan dengan Dewa Planet Namek.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...